• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Baner Smart 2

INTELIGENTNE SPECJALIZACJE W PROMOCJI LOKALNEGO DZIEDZICTWA - SMART SPECIALISATION IN THE PROMOTION OF LOCAL HERITAGE

INTELIGENTNE SPECJALIZACJE W PROMOCJI LOKALNEGO DZIEDZICTWA - SMART SPECIALISATION IN THE PROMOTION OF LOCAL HERITAGE (10)

zz

12/02/2020 - 08:32 | AM

Kodeks Dobrych Praktyk

Produktem finalnym projektu „Inteligentne specjalizacje w promocji lokalnego dziedzictwa” jest Kodeks Dobrych Praktyk. Napisany został przez dr Annę Jęczmyk z Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu przy współpracy Normundsa Smaļinskisa, promotora dziedzictwa lokalnego z Łotwy oraz Vuka Tvrtko Opačića, profesora Uniwersytetu w Zagrzebiu.

Serdecznie zapraszamy do udziału w warsztatach BRANDING MARKI.

BRANDING MARKI to technika polegająca na kreowaniu i utrwalaniu w umysłach odbiorców faktu istnienia oraz pozytywnego wizerunku konkretnej marki, produktu, miejsca.

W naszym przypadku tą konkretną marką będą Państwa produkty lokalne, nazwy Państwa przedsiębiorstw, atrakcje turystyczne obszaru itd. Myślę, że warto spojrzeć na to z fachowej, nowoczesnej strony.

Termin szkolenia: 5 grudnia 2019 r., godz. 9.00 – 17.00

Miejsce: Świetlica integracyjna, ul. Słoneczna 28 Zławieś Wielka, 87-134 Zławieś Wielka ( I piętro w budynku GOPSu).

W ramach szkolenia otrzymają Państwo również serwis kawowy i obiad.

Proszę o potwierdzenie udziału mailem zwrotnym na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do dnia 18 listopada 2019 r.
Ilość miejsc ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń!

PROGRAM SZKOLENIA:

  1. Rozpoczęcie
  • Przywitanie i przedstawienie się prowadzącego.
  • Przedstawienie celu i agendy kursu.
  • Ćwiczenia integracyjne.
  1. Budowanie marki – od czego zacząć?
  • Identyfikacja:

- misji, wizji firmy

- wartości, którymi kieruje się firma, kultura organizacyjna

- identyfikacja wizualna ( logo, strona internetowa, wizerunek)

  • Produkt ( wygląd produktu, opakowanie, obsługa klienta)
  • Opowieść, która pomoże nam sprzedawać
  • Hasła reklamowe/ Kampanie

III. Dlaczego spójność i autentyczność są takie ważne w sprzedaży?

  • Budowanie marki opartej na autentycznych wartościach firmy i pracowników.
  • Jakie korzyści daje to klientom i pracownikom firmy
  1. Kto jest moim klientem?
  • Określenie profilu potencjalnego klienta.
  • Jak wykorzystać wiedzę o kliencie do tworzenia komunikatów sprzedażowych.
  1. Tworzenie kalendarza działań marketingowych/ pr
  2. Social Media – dlaczego to takie ważne?

VII. Podsumowanie

  • Podsumowanie poznanej wiedzy.
  • Feedback.
  • Badanie satysfakcji ze szkolenia.
  • Rozdanie zaświadczeń.

Do kogo jest skierowany warsztat :

  1. lokalni liderzy, animatorzy, członkowie LGD,
  2. lokalni przedsiębiorcy - producenci produktów lokalnych, wykorzystujący lokalne zasoby w prowadzeniu działalności gospodarczej,
  3. osoby/podmioty działające w dziedzinie ochrony dziedzictwa lokalnego.
  4. uczestnicy projektu, którzy brali udział w wizytach studyjnych: Łotwa, Chorwacja.  

Uczestnik musi być osobą pełnoletnią i musi zamieszkiwać obszar LGD "Zakole Dolnej Wisły" bądź mieć siedzibę lub oddział podmiotu na obszarze LGD "Zakole Dolnej Wisły.

Cel warsztatów: kreacja i wdrażanie w życie innowacyjnych rozwiązań w podmiotach działających na obszarze LGD. Pomoc w rozwoju, nowe pomysły, wymiana doświadczeń  i poglądów, rozwój społeczno-gospodarczy.

 

Zadanie realizowane jest w ramach projektu współpracy  "Inteligentne Specjalizacje w promocji lokalnego dziedzictwa".

Projekt finansowany jest w ramach poddziałania  19.3 „Przygotowanie i realizacja działań
w zakresie współpracy z lokalną grupą działania” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.

 

 

30/10/2019 - 13:59 | PM

Warsztaty Design Thinking

Napisała

Dziś wytężamy swoje umysły i kreatywność podczas warsztatów Design Thinking w ramach projektu współpracy Inteligentne Specjalizacje w Promocji Lokalnego Dziedzictwa. Uczestnikami warsztatów w Starogrodzie są lokalni liderzy, przedsiębiorcy, społecznicy, producenci produktów lokalnych, samorządowcy z obszaru LGD "Zakole Dolnej Wisły" oraz LGD "Vistula-Terra Culmensis - Rozwój Przez Tradycję". Warsztaty prowadzą specjaliści w dziedzinie promocji marki i Design Thinkingu p. Seweryn Rudnicki oraz Jan Strycharz z Akademii Górniczo Hutniczej w Krakowie. Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach poddziałania 19.3 PROW 2014 - 2020.

Serdecznie zapraszamy do udziału w warsztatach DESIGN THINKING. Design Thinking to metoda tworzenia innowacyjnych produktów i usług w oparciu o głębokie zrozumienie problemów i potrzeb użytkowników.

Termin szkolenia: 30 października 2019 r., godz. 9.00 – 17.00

Miejsce: świetlica wiejska w Starogrodzie, Starogród 34, 86-200 Chełmno.

Szkolenie będzie miało charakter warsztatowy i poprowadzi je dwóch trenerów, specjalistów z Katowic.

W ramach szkolenia otrzymają Państwo również serwis kawowy i obiad.

Proszę o potwierdzenie udziału mailem zwrotnym do dnia 11 października 2019 r.

Ilość miejsc ograniczona!

19/09/2019 - 09:28 | AM

Wizyta w Chorwacji

"Dobrodošli u Gorskogo Kotara" (Witajcie w Gorskim Kotarze),

Tak powitali nas gościnni Chorwaci w górzystym terenie Gorskiego Kotaru na północy Chorwacji, gdzie w dniach 10-15 września przebywaliśmy na wizycie studyjnej w ramach projektu "Inteligentne specjalizacje w promocji lokalnego dziedzictwa".
Poznawanie chorwackiego dziedzictwa rozpoczęliśmy w OPG Zanoskar w Fuzine. Gościnny gospodarze wraz z córką, oprowadzili nas po swojej pasiece i przedstawiali tamtejsze, bardzo nowoczesne, metody promocji produktów lokalnych.

Lokalna Grupa Działania „Zakole Dolnej Wisły” gościła zagranicznych partnerów w ramach projektu współpracy "Inteligentne Specjalizacje w promocji lokalnego dziedzictwa”.
W środę 7 sierpnia 2019 r. na terenie LGD Zakole gościły delegacje trzech zagranicznych lokalnych grup działania "Gorski Kotar" – z Chorwacji, "Gaujas Partneriba" oraz "Jurkante" – z Łotwy. Podczas programu wizyty partnerzy odwiedzili jedne z najciekawszych miejsc związanych z promocją dziedzictwa kulturowego i produktów lokalnych obszaru Zakola. Chorwaci i Łotysze mieli okazję doświadczyć i posmakować uroków Zakola oraz zasięgnąć wiedzy w zakresie nowoczesnych metod promocji dziedzictwa lokalnego w takich miejscach jak: pracownia ceramiki Państwa Majewskich w Skłudzewie, na Magicznych Stoku w Unisławiu, w izbie chlebowej Państwa Tomaszewskich w Dąbrowie Chełmińskiej oraz w agroturystyce "Gzinianka" Państwa Tomkiewicz.

W piątek, 9 sierpnia 2019 r. w Pałacu w Ostromecku odbyła się konferencja "Inteligentne Specjalizacje w promocji lokalnego dziedzictwa”, w której wzięli udział członkowie LGD „Zakole Dolnej Wisły”, osoby działające w obszarze promocji dziedzictwa lokalnego, wytwórcy produktów lokalnych, przedsiębiorcy oraz delegacje partnerów projektu z LGD: "Vistula-Terra Culmensis", "Gorski Kotar", "Gaujas Partneriba" oraz "Jurkante". Podczas konferencji prezentowane były dobre praktyki w zakresie inteligentnych specjalizacji w dziedzinie m.in. promocji produktów lokalnych oraz innych elementów lokalnego dziedzictwa. Prelegentami byli dr Natalia Zacharek, z katedry etnologii Uniwersytetu Wrocławskiego, dr Anna Jęczmyk, z katedry turystyki wiejskiej Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu oraz Robert Gonia z Zespółu Parków Krajobrazowych nad Dolną Wisłą.
Partnerzy zagraniczni przedstawili prezentacje przedstawiające walory dziedzictwa własnego terenu oraz sposoby promocji tego dziedzictwa.

W dniu 10 sierpnia 2019 r. w świetlicy wiejskiej w miejscowości Kiełp odbyły się międzynarodowe warsztaty „Kodeks dobrych praktyk”, podczas których reprezentanci wszystkich partnerów projektu pracowali nad stworzeniem bazy rozwiązań oraz nowoczesnych metod promocji dziedzictwa, w tym produktów lokalnych. Warsztaty poprowadziła dr Anna Jęczmyk z Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, która na podstawie zebranych od uczestników danych opracuje publikację stanowiącą pokłosie projektu współpracy tzw. „Kodeks dobrych praktyk”.

Projekt finansowany jest w ramach poddziałania 19.3 „Przygotowanie i realizacja działań
w zakresie współpracy z lokalną grupą działania” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.

Zapraszamy Państwa do udziału w drugiej wizycie studyjnej w ramach projektu "Inteligentne specjalizacje w promocji lokalnego dziedzictwa".

Wizyta studyjna w Chorwacji, w regionie Gorski Kotar, odbędzie się w dniach 10-15.09.2019 r.

W ramach naboru zrekrutowanych zostanie 6 osób spełniających warunki określone w regulaminie.

Impreza promocyjna projektu „Inteligentne specjalizacje w promocji lokalnego dziedzictwa” zorganizowana w sobotę 8 czerwca w Czarżu (gmina Dąbrowa Chełmińska) wywołała zainteresowanie mieszkańców Zakola Dolnej Wisły. Charakterystyczny był tytuł imprezy, „Sobótka Folk Festival” wskazywał na łączenie tradycji z nowoczesnością.

03/06/2019 - 09:53 | AM

Wizyta Studyjna na Łotwie

W dniach 21-26 maja Lokalna Grupa Działania „Zakole Dolnej Wisły” wspólnie z partnerami z LGD Vistula Terra Culmensis- Rozwój Przez Tradycję (łącznie 40 osób) gościła na terenie LGD „Gaujas Partneriba” oraz LGD „Biedriba Jurkante” na Łotwie.

Wizyta studyjna zorganizowana została w ramach projektu „Inteligentne specjalizacje w promocji dziedzictwa lokalnego” ze środków PROW 2014 - 2020 w ramach poddziałania 19.3.

Projekt zakłada opracowanie Kodeksu Dobrych Praktyk w zakresie innowacyjnych metod promocji lokalnego dziedzictwa.

Podstawą do opracowania Kodeksu będą warsztaty zorganizowane w celu wypracowania katalogu inteligentnych specjalizacji (Smart Specialisation - Wikipedia „Inteligentne specjalizacje – dziedzina życia gospodarki lub nauki stanowiąca nową, rozwojową specjalizację gospodarczą, która opiera się na wykorzystaniu unikalnych zasobach naturalnych regionów, połączeniu różnych branż, zastosowaniu innowacyjnych rozwiązań technologicznych. Inteligentne specjalizacje mają na celu doprowadzić do powstania nowych rynków aktywności gospodarczej, modernizacji oraz podniesieniu konkurencyjności regionów) w zakresie promocji lokalnego dziedzictwa. Katalog ten posłuży za wzór do naśladowania osobom zajmującym się promocją, zachowaniem i komercjalizacją lokalnego dziedzictwa, wytwórcom lokalnych produktów, osobom działającym w obszarze turystyki, rozrywki itp. opartych na lokalnych, unikalnych zasobach. Wprowadzenie innowacyjnych, inteligentnych rozwiązań w obszarze dziedzictwa lokalnego doprowadzi do wzrostu konkurencyjności obszaru oraz ochrony i zachowania historycznych i przyrodniczych walorów części województwa Kujawsko-Pomorskiego.

Cele: zwiększenie wartości lokalnego dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego

Grupa docelowa

Grupą docelową będą głównie lokalni liderzy, animatorzy i przedsiębiorcy, w tym członkowie LGD, producenci produktów lokalnych, osoby działające w dziedzinie ochrony dziedzictwa lokalnego, w tym osoby defaworyzowane (głównie kobiety, osoby niepełnosprawne, osoby młode: poniżej 40 roku życia, osoby starsze: powyżej 50 roku życia). Osoby te muszą być zamieszkałe na obszarze obu polskich LGD objętych operacją lub być pracownikami instytucji, przedsiębiorstw lub innych podmiotów mających siedzibę lub oddział na tym obszarze.

ZADANIA W PROJEKCIE:

  1. Wykonanie podstrony www każdego z partnerów.
  2. Wizyta studyjna na Łotwie.
  3. Wizyta studyjna w Chorwacji.
  4. Wizyta studyjna w Polsce.
  5. Zorganizowanie 3 warsztatów z "Kodeksu Dobrych Praktyk" na Łotwie, w Polsce i Chorwacji.
  6. Organizacja warsztatów „Design Thinking w promocji lokalnego dziedzictwa”.
    Design Thinking to metoda tworzenia innowacyjnych produktów i usług w oparciu o głębokie zrozumienie problemów i potrzeb użytkowników.
  7. Organizacja szkolenia „Branding marki” w promocji lokalnego dziedzictwa.
  8. Skład i wydruk Kodeksu Dobrych Praktyk. Format: A5, objętość: ok 40-50 stron + okładka, Papier: okładka: kreda mat 200 g, środek: kreda mat 135 g, Druk: 4x4, Oprawa: klejona z grzbietem, Uszlachetnienie: folia mat na okładkę + UV miejscowo na zewnętrznej stronie okładki, Nakład: - 1000 szt, wykonanie min. 10 infografik (wizualizacja danych) ilustrujących materiał opracowania. Oprawa graficzna: design’nerskie połączenie tradycji z nowoczesnością.
  9. Wykonanie materiałów promocyjnych.
  10. Organizacja imprezy promującej cel i działania projektu: Sobótka Folk Festival.

INNOWACYJNOŚĆ

Projekt zakłada wypracowanie Kodeksu Dobrych Praktyk w zakresie promocji lokalnego dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego (w tym produktów lokalnych) przy pomocy nowoczesnych i innowacyjnych metod.

Lokalne Grupy Działania „Zakole Dolnej Wisły” i „Vistulla Terra Culmensis Rozwój przez Tradycję” od 10 lat prowadzą intensywną promocję lokalnego dziedzictwa przy pomocy tradycyjnych metod. Jako, że trzon tego dziedzictwa stanowią produkty tradycyjne, to metody promocji dotychczas stosowane przystosowane były do historycznego wizerunku produktów (drewniane stragany, jutowe stroje, „siermiężny” i rustykalny charakter oprawy marketingowej). Tradycyjne były też metody promocji: targi, pokazy, foldery, ulotki. Najskuteczniejszą metodą reklamy produktów pozostawała zwykle „poczta pantoflowa” czyli metoda polecenia produktu przez znajomego.

Z czasem lokalni wytwórcy oraz osoby zajmujące się promocją dziedzictwa historycznego i przyrodniczego obszaru, zaczęli obserwować po początkowym boom’ie na „lokalność” oznaki stagnacji czy nawet spadku zainteresowania wiejską tradycją. Rodziły się w nich potrzeby „odświeżenia” wizerunku tradycyjnych produktów, opakowania ich w nowoczesny design, zastosowanie nowych technologii oraz poznania nowoczesnych metod promocji i sprzedaży. Przykładem były tu choćby muzea, których oferta składa się z historycznych pamiątek ale eksponowana jest coraz częściej w oprawie multimedialnej, stanowiącej formę atrakcyjną dla młodego pokolenia.

Stąd też powstał pomysł na projekt współpracy, stwarzający warunki do opracowania zestawu takich dobrych praktyk w zakresie nowoczesnej promocji, gotowych do wykorzystania przez każdego z wytwórców regionu. Wartością dodaną projektu ma być aspekt wymiany doświadczeń z przedstawicielami innego kraju i innego kręgu kulturowego.

Projekt w swoich założeniach wpisuje się w ideę „inteligentnych specjalizacji” województwa kujawsko-pomorskiego, które zakładają włączanie tradycji i tożsamości kulturowej w nowoczesność dzięki innowacyjnym pomysłom, kreatywnym i nowatorskim rozwiązaniom, wzmacnianie regionalnych marek i tradycji, poprzez wprowadzanie innowacyjnych modeli biznesowych oraz umiędzynarodowieniu przedsiębiorstw funkcjonujących w obszarze IS, w efekcie czego doprowadzenie do wzrostu konkurencyjności województwa kujawsko-pomorskiego (m.in. powstawanie nowych miejsc pracy i nowych technologii, wzrost PKB regionu, wzrost atrakcyjności turystycznej regionu)”.

„Inteligentnie” (SMART) wypromowane dziedzictwo lokalne to innowacyjna turystyka i rekreacja, zakładająca wykorzystywanie biointeligentnych i ekoinnowacyjnych rozwiązań w obszarze dziedzictwa kulturowego ściśle związanego z ochroną walorów przyrodniczych i naturalnych zasobów kultury.

Oddziaływanie projektu zwiększy się jeszcze dzięki zaangażowaniu trzech ośrodków naukowych (szkół wyższych) w Polsce, na Łotwie i w Chorwacji.

PROJEKT REALIZOWANY W RAMACH:

Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie. Instytucja Zarządzająca PROW 2014-2020 – Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Publikacja opracowana przez Lokalną Grupę Działania „Zakole Dolnej Wisły” oraz Lokalną Grupę Działania „Vistula – Terra Culmensis – Rozwój przez Tradycję”, współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach poddziałania 19.3 „Przygotowanie i realizacja działań w zakresie współpracy z lokalną grupą działania” Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020

 

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.

Strona korzysta z plików cookie