Kijewo Królewskie 24.05.2019 r.
Informacja o wynikach wyboru operacji dokonanego przez Radę
podczas posiedzenia w dniu 16 maja 2019 r.
dot. konkursu nr 1/2019
W wyniku przeprowadzonej procedury wyboru i oceny operacji złożonych w biurze LGD w odpowiedzi na konkursu nr 1/2019 na działanie w zakresie „Rozwój przedsiębiorczości na obszarze wiejskim objętym strategią rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność przez podejmowanie działalności gospodarczej – w tym podnoszenie kompetencji osób realizujących operacje w tym zakresie.” Rada Stowarzyszenia podjęła decyzję o wyborze operacji do realizacji w ramach Lokalnej Strategii Rozwoju Zakola Dolnej Wisły ze środków PROW 2014-2020.
KOREKTA LISTY OPERACJI ZGODNYCH Z LSR
KOREKTA LISTY OPERACJI WYBRANYCH
PROTOKÓŁ Z POSIEDZENIA RADY LGD Z DNIA 16.05.2019
Dokumentacja konkursowa wraz z wnioskami w dniu dzisiejszym przekazana została do dalszej oceny do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego w Toruniu.
POUCZENIE: Podmiotowi ubiegającemu się o wsparcie przysługuje prawo wniesienia protestu od:
- negatywnej oceny zgodności z LSR albo
- nieuzyskania przez operację minimalnej liczby punktów określonej w lokalnych kryteriach wyboru albo
- wyniku wyboru, gdzie operacja zastała wybrana, ale nie mieści się w limicie środków wskazanym
w ogłoszeniu o naborze (okoliczność, że operacja nie mieści się w limicie środków wskazanym w ogłoszeniu o naborze nie może stanowić wyłącznej przesłanki wniesienia protestu). - ustalenia przez LGD kwoty wsparcia niższej niż wnioskowana
Protest wnosi się w formie pisemnej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania pisemnego zawiadomienia od LGD o wynikach wyboru i oceny operacji.
Złożenie protestu w biurze LGD, winno nastąpić zgodnie ze wskazaniami zawartymi w piśmie informującym o wyniku wyboru i możliwości wniesienia protestu
W wyniku przeprowadzonego przez Lokalną Grupę Działania „Zakole Dolnej Wisły” naboru nr 1/2019 w ramach działania 19.2 WSPARCIE NA WDRAŻANIE OPERACJI W RAMACH STRATEGII ROZWOJU LOKALNEGO KIEROWANEGO PRZEZ SPOŁECZNOŚĆ PROGRAMU ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH NA LATA 2014-2020, zakres – Podejmowanie działalności gospodarczej, w terminie 21.03.2019-04.04.2019 do Biura LGD wpłynęło 10 wniosków o przyznanie pomocy.
Wnioski zostały poddane ocenie Rady LGD w dniu 16 maja 2019 r. - ZAWIADOMIENIE O POSIEDZENIU RADY
Kijewo Królewskie 08.05.2019 r.
Kijewo Królewskie, 07.03.2019 r.
OGŁOSZENIE O NABORZE WNIOSKÓW NA PODEJMOWANIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
Lokalna Grupa Działania „Zakole Dolnej Wisły”
informuje o możliwości składania wniosków o udzielenie wsparcia na operacje realizowane przez podmioty inne niż LGD
w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020
Nr konkursu LGD: 1/2019
Termin składania wniosków: od 21.03.2019 r. godz. 8.00 – do 04.04.2019 r. godz. 12.00
Miejsce składania wniosków:
Biuro Lokalnej Grupy Działania „Zakole Dolnej Wisły”
- Chełmińska 7b
86-253 Kijewo Królewskie
Wnioski należy składać bezpośrednio, tj. osobiście albo przez pełnomocnika albo przez osobę uprawnioną do reprezentacji, w miejscu i terminie wskazanym w ogłoszeniu.
Tryb składania wniosków:
Wnioski wraz z załącznikami należy składać na odpowiednich formularzach w 2 egzemplarzach w wersji papierowej, do której należy załączyć wniosek i biznesplan w wersji elektronicznej na płycie CD.
Forma wsparcia: premia
Zakres tematyczny operacji:
Rozwój przedsiębiorczości na obszarze wiejskim objętym strategią rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność przez podejmowanie działalności gospodarczej, w tym podnoszenie kompetencji osób realizujących operacje w tym zakresie (§2 ust. 1 pkt. 2 lit. a Rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 września 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020( Dz. U. z 2017 r. poz. 772 z późn. zm.)
Obowiązujące w ramach naboru warunki udzielenia wsparcia – zostały określone
w załączniku nr 7 do ogłoszenia.
Lista wymaganych dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udzielenia wsparcia oraz kryteriów wyboru operacji – stanowi załącznik nr 8 do ogłoszenia.
Obowiązujące w ramach naboru kryteria wyboru operacji – stanowią załącznik nr 9 do ogłoszenia.
Minimalna wymagana liczba punktów w ramach oceny wg lokalnych kryteriów wyboru –27 pkt.
/spełnienie powyższego minimum punktowego jest niezbędne do wyboru operacji przez Radę LGD/
Limit środków w ramach naboru: 600 000,00 zł
Kwota wsparcia: 50 000,00 zł
Dodatkowe informacje: Lokalna Strategia Rozwoju Zakola Dolnej Wisły na lata 2016-2023, formularz wniosku o udzielenie wsparcia, formularz wniosku o płatność, formularz umowy o udzielenie wsparcia a także lokalne kryteria wyboru operacji znajdują się w siedzibie Lokalnej Grupy Działania Zakole Dolnej Wisły (ul. Chełmińska 7b, 86-253 Kijewo Królewskie) oraz na stronie internetowej: www.zakolewisly.pl,
Szczegółowe informacje udzielane są dodatkowo w Biurze Lokalnej Grupy Działania „Zakole Dolnej Wisły”
Pytania należy kierować na adres email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (w tytule maila wpisując numer konkursu LGD) lub telefonicznie: 56 676 44 36
Ochrona danych osobowych: klauzule informacyjne i klauzule zgody na przetwarzanie danych osobowych dostępne są na stronie internetowej www.zakolewisly.pl (panel boczny; do pobrania - zakładka RODO)
Załączniki do ogłoszenia:
- Formularz wniosku o przyznanie pomocy (wersja 3z)
- Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy zaktualizowana w dniu 1 grudnia 2017 r. (wersja 3z)
- Biznesplan (wersja 3z)
- Biznesplan (.pdf)
- Biznesplan (.docx)
- Biznesplan - tabele finansowe: 7.1, 9.1, 9.2, 9.3, 9.4 (.xlsx)
- Informacje pomocnicze przy wypełniania biznesplanu (wersja 3z)
- Formularz umowy o przyznaniu pomocy (wersja 4z)
- Umowa o przyznaniu pomocy (.pdf)
- Załącznik wykaz działek ewidencyjnych (pdf.)
- Załącznik Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu/Informacja po realizacji operacji -
- Informacja pomocnicza przy wypełnianiu informacji monitorującej z realizacji biznesplanu / informacji po realizacji operacji (.pdf)
- Formularz wniosku o płatność (wersja 3z)
- Instrukcja wypełniania wniosku o płatność (wersja 3z)
- Instrukcja wypełniania wniosku o płatność (.pdf)
- Załącznik nr 2_wykaz faktur lub dokumentów o równoważnej wartości dowodowej
- Załącznik nr 3 Sprawozdanie z realizacji Biznesplanu (przykładowy wzór - xlsx)
- Informacja pomocnicza przy wypełnianiu sprawozdania z realizacji biznesplanu
- Lista wymaganych dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udzielenia wsparcia oraz kryteriów wyboru operacji;
- Lokalne kryteria wyboru operacji w ramach Przedsięwzięcia LSR wyciąg z dokumentu towarzyszącego LSR: Lokalne Kryteria Wyboru (operacje realizowane przez inne podmioty niż LGD) wraz z procedurą ustalania lub zmiany kryteriów w ramach LSR;
- Opis operacji pod kątem lokalnych kryteriów wyboru dla przedsięwzięcia: Tworzenie nowych przedsiębiorstw
- Cele ogólne i szczegółowe LSR, przedsięwzięcia wraz ze wskazaniem planowanych
do osiągnięcia w ramach naboru wniosków o przyznanie pomocy wskaźników. - Procedura wyboru i oceny operacji realizowanych przez podmioty inne niż LGD w ramach Strategii Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność.
- Wzór oświadczenia do kryterium nr 5 - dot. działalności gospodarczej opartej na lokalnych produktach rolnych
MOBILNI NA RYNKU PRACY
„Mobilni na rynku pracy - program aktywizacji zawodowej osób młodych z województwa kujawsko-pomorskiego"
Unijny Projekt Mobilni na rynku pracy powraca z drugą edycją. W poprzednim projekcie wzięło udział kilkadziesiąt osób. Większość z nich znalazła pracę po projekcie.
Polskie Towarzystwo Ekonomiczne oddział w Bydgoszczy powraca z projektem, tym razem staże realizowane będą we Włoszech, Hiszpanii i na Malcie. Oprócz staży ze środków unijnych finansowane będą dodatkowo: wycieczki po kraju pobytu i kursy językowe. Ponadto finansujemy uczestnikom zakwaterowanie, ubezpieczenie, przelot, kieszonkowe, etc., a w Polsce kursy językowe i zawodowe, pośrednictwo pracy i wiele innych.
Rekrutacja WŁOCHY termin - 11.03.2019 - 22.03.2019.
Przygotowanie do mobilności (warsztaty, szkolenia): kwiecień/maj 2019
Wylot - koniec maja/początek czerwca 2019.
Spotkania informacyjne – terminy dostępne na stronie www.pte.bydgoszcz.pl oraz na fanpage’u https://www.facebook.com/mobilniNEET/
Dla Kogo?
Dla osób młodych (18-35 lat) mieszkających w województwie kujawsko-pomorskim, które nie pracują i nie uczą się.
Na czym polega projekt?
Celem projektu jest pomoc młodym osobom w wejściu/ powrocie na rynek pracy poprzez zdobycie nowych umiejętności i doświadczeń przydatnych przy poszukiwaniu i zdobywaniu pracy. Cel ten osiągnięty będzie przez różnorodne formy wsparcia jak szkolenia i kursy dla uczestników w tym międzynarodowy wyjazd i odbycie zagranicznego stażu zawodowego.
Mobilni na rynku pracy w mediach: TVP Bydgoszcz, Gazeta Wyborcza, Gazeta Pomorska, Radio PIK, RADIO ESKA, RADIO RMF MAX, i inne (linki do artykułów i audycji na naszym fanpage'u https://www.facebook.com/mobilniNEET/ )
a) Zanim wyjedziesz w Polsce zapewnimy Ci przygotowanie do pobytu za granicą - kurs zawodowy (dla osób przebranżawiających się lub bez wyuczonego zawodu), szkolenia językowe, lekcje o kulturze kraju wyjazdu, wyjazd integracyjny z grupą (12 osób) i różnego rodzaju warsztaty.
b) Wyjazd zagraniczny - 2-miesięczny grupowy pobyt za granicą. W tym czasie odbędziesz staż zawodowy ale również weźmiesz udział w dalszym kursie językowym, a dzięki wycieczkom, imprezom kulturalnym i innym atrakcjom poznasz lepiej kraj i jego kulturę.
KRAJ - WŁOCHY PRZYKŁADOWE BRANŻE - Usługi (np. fryzjerskie, medyczne, budowlane), produkcja , IT
c) Wsparcie po powrocie do kraju - staż u pracodawcy, kurs zawodowy (dla wybranych uczestników), warsztaty, pośrednictwo pracy itp.
d) Wsparcie Mentora, czyli osoby kontaktowej na każdym etapie projektu oraz za granicą, dodatkowo wsparcie opiekuna z w kraju, w którym organizowany jest staż.
Jak przystąpić do projektu?
REKRUTACJA:
ETAP I: dostarczenie dokumentów tj.:
- formularz rekrutacyjny podpisany na każdej stronie, zwierający na ostatniej stronie datę i podpis kandydata na uczestnika projektu,
- nie starsze niż 5 dni roboczych zaświadczenia o statusie osoby bezrobotnej lub długotrwale bezrobotnej, wydane przez właściwy powiatowy urząd pracy (jeśli dotyczy),
- oryginał zaświadczenia o niepełnosprawności wydany przez właściwy Zespół ds. orzekania o niepełnosprawności ( jeśli dotyczy).
Gdzie znajdę dokumenty i gdzie mogę je oddać po wypełnieniu?
Dokumenty można otrzymać:
- na stronie internetowej pte.bydgoszcz.pl, dział Projekty Unijne, zakładka Mobilność
- w wyznaczonych miejscach w Bydgoszczy, Toruniu, Włocławku, Inowrocławiu i Grudziądzu, lista miejsc dostępna a stronie pte.bydgoszcz.pl
- w siedzibie PTE Oddział w Bydgoszczy ul. Długa 34, 85-034 Bydgoszcz
Dokumenty można składać:
- w wyznaczonych miejscach w Bydgoszczy, Toruniu, Włocławku, Inowrocławiu i Grudziądzu, lista miejsc dostępna na stronie pte.bydgoszcz.pl
- na spotkaniach informacyjnych (aktualny harmonogram spotkań dostępny na stronie internetowej pte.bydgoszcz.pl)
- w siedzibie PTE Oddział w Bydgoszczy osobiście, przez osobę trzecią, lub listownie ul. Długa 34, 85-034 Bydgoszcz
- telefonicznie (dla osób niepełnosprawnych i nie mających dostępu do komputera) pod numerem (52) 322 90 61 lub mailowo na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (obowiązkowo skan)
Osoby, które poprawnie wypełnią dokumenty i spełnią warunki uczestnictwa w projekcie zapraszane są do kolejnego etapu.
ETAP II Rozmowa indywidualna z pracownikami projektu
W trakcie rozmowy chcielibyśmy dowiedzieć się czegoś więcej o tym dlaczego chcesz wziąć udział w projekcie, a dzięki krótkiemu testowi językowemu sprawdzimy czy znasz podstawowe zwroty pozwalające na porozumienie się za granicą.
Osoby które pomyślnie przejdą rozmowę i test językowy zapraszane są do kolejnego etapu.
ETAP III Ocena predyspozycji do wyjazdu i pracy w grupie
W tym etapie będzie miała miejsce kolejna rozmowa z naszym pracownikiem dotycząca Twoich predyspozycji do wyjazdu a razem z innymi kandydatami weźmiesz udział w zadaniu dotyczącym pracy w grupie.
Lista uczestników przyjętych do projektu zostanie opublikowana na stronie www.pte.bydgoszcz.pl
Czy udział jest bezpłatny?
Wszystkie elementy programu są bezpłatne dla uczestników, którzy regularnie i aktywnie biorą udział we wszystkich formach wsparcia. Udział w projekcie jest w pełni bezpłatny, tzn. uczestnikowi przysługuje:
- w ramach wsparcia w kraju: zwrot kosztów dojazdu na zajęcia, stypendium szkoleniowe (za kursy zawodowe), stypendium stażowe (wyłącznie za staż w kraju),
- komplet materiałów szkoleniowych, warsztatowych, catering (zależnie od liczby godzin szkoleniowych w trakcie dnia), a w przypadku szkoleń / kursów / warsztatów - certyfikaty potwierdzające ich ukończenie,
- w ramach pobytu za granicą: koszt przejazdu z i do Polski, zakwaterowania, imprez i wycieczek kulturalnych, ubezpieczenia itp. oraz kieszonkowe w celu pokrycia kosztów całodziennego wyżywania i transportu lokalnego.
Gdzie mogę dowiedzieć się czegoś więcej:
- na spotkaniu informacyjnym, (aktualny harmonogram spotkań dostępny na stronie internetowej pte.bydgoszcz.pl)
- w biurze projektu w siedzibie lidera (PTE) w Bydgoszczy przy ul. Długiej 34, 85-034 w pokoju 3, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. (52) 322 90 61, z godzinami otwarcia od poniedziałku do piątku od godziny 08.00 do 16.00.
- na stronie internetowej projektu: pte.bydgoszcz.pl, na naszym fanpage na Facebooku www.facebook.com/mobilniNEETlub na Inastagramie https://www.instagram.com/mentormobilni/?hl=pl
RELACJA ZE SPOTKANIA INFORMACYJNO-SZKOLENIOWEGO 4.03.2019
SPOTKANIE INFORMACYJNO-SZKOLENIOWE DLA PRZYSZŁYCH BENEFICJENTÓW
ODBYŁO SIĘ 4 MARCA 2019 roku.
Lokalna Grupa Działania zaprosiła na spotkania informacyjno-szkoleniowe przyszłych beneficjentów, dotyczące wsparcia zakładania i rozwoju działalności gospodarczej w ramach PROW 2014-2020 w ramach Poddziałania 19.2 Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność.
Pierwsze szkolenie zaczęło się o godzinie 9:00, uczestniczyły w nim osoby planujące pojęcie działalności gospodarczej. Na spotkaniu omówione zostały:
- lokalne kryteria wyboru,
- formularz biznesplanu,
-formularze wniosków o przyznanie pomocy,
- warunki otrzymania pomocy w tym: wymogów formalnych, karty oceny zgodności z Programem oraz LSR,
-obowiązkowe załączniki do wniosku.
Drugą grupą, zaczynającą szkolenie o godzinie 12:30, była grupa osób chcących rozwinąć prowadzoną przez siebie działalność gospodarczą. Na spotkaniu omówione zostały :
- lokalne kryteria wyboru,
- formularz biznesplanu,
-formularze wniosków o przyznanie pomocy,
- warunki otrzymania pomocy w tym: wymogów formalnych, karty oceny zgodności z Programem oraz LSR,
-obowiązkowe załączniki do wniosku.
Oba szkolenia przeprowadziła Kierownik Biura LGD : Anna Pawlak.
Spotkania informacyjno - szkoleniowe realizowane są w ramach Planu Komunikacji LGD Zakole Dolnej Wisły w celu aktywizacji przedstawicieli grup defaworyzowanych poprzez wsparcie
w procesie pozyskiwania środków.
Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie.
Lokalna Grupa Działania „Zakole Dolnej Wisły” współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej
w ramach poddziałania „Wsparcie na rzecz kosztów bieżących i aktywizacji” Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020
Pomoc udzielana za pośrednictwem Samorządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego
RELACJA Z WARSZTATU REFLEKSYJNEGO 15.02.2019
W związku ze zobowiązaniem LGD do bieżącej analizy procesu wdrażania LSR oraz jego efektów oraz zmian, Lokalna Grupa Działania „Zakole Dolnej Wisły” przeprowadziła warsztat refleksyjny, który dotyczył zagadnień związanych z realizacją LSR oraz działalnością LGD i odbył się 15 lutego 2019 roku.
Do udziału w warsztacie zaproszeni byli członkowie organów LGD – Zarządu, Rady oraz Komisji Rewizyjnej, przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego oraz sąsiednich LGD, a także nasi Beneficjenci, osoby zainteresowane wdrażaniem LSR oraz działalnością LGD. Lista obecności przedstawia się następująco :
Członkowie LGD 12
Członkowie Zarządu LGD 4
Członkowie Rady LGD 2
Członkowie organu kontroli wewnętrznej LGD 2
Pracownicy LGD 2
Inni mieszkańcy obszaru objętego LSR 1
Inne podmioty z obszaru objętego LSR 3
Przedstawiciele ZW 2
Przedstawiciele innych LGD 3
Podczas warsztatu podjęto dyskusję w oparciu o poniższe pytania:
a/ Czy realizacja finansowa i rzeczowa LSR przebiegała zgodnie z planem i można ją uznać za zadowalającą?
b/ W jakim stopniu jakość składanych projektów wybieranych we wszystkich obszarach tematycznych wpływa na osiąganie wskaźników w zaplanowanym czasie?
c/ W jakim stopniu stosowane kryteria wyboru projektów spełniają swoją rolę?
d/ W jakim stopniu wybierane projekty realizowane w ramach LSR przyczyniają się do osiągnięcia celów LSR i w jakim stopniu przyczyniają się do odpowiadania na potrzeby społeczności z obszaru LGD?
e/ Czy przyjęty system wskaźników dostarcza wszystkie potrzebne informacje niezbędne do określenia skuteczności interwencyjnej strategii?
f/ Czy procedury naboru wyboru i realizacji projektów są przyjazne dla beneficjentów?
g/ Jaka jest skuteczność działania biura LGD (działań animacyjnych, informacyjno-promocyjnych, doradczych)?
h/ Jakie zmiany należy wprowadzić w działaniach LGD, by skuteczniej realizowała cele LSR?
W trakcie warsztatów i w toku dyskusji wypracowane zostały wnioski i rekomendacje związane z realizacją LSR i działalności Biura LGD. Podsumowanie spotkania polegało na zebraniu wszystkich ustaleń dotyczących koniecznych działań do wdrożenia w 2019 roku.
SPOTKANIE INFORMACYJNO-SZKOLENIOWE
SPOTKANIE INFORMACYJNO-SZKOLENIOWE DLA PRZYSZŁYCH BENEFICJENTÓW
Lokalna Grupa Działania zaprasza na spotkania informacyjno-szkoleniowe dla przyszłych beneficjentów, dotyczące wsparcia zakładania i rozwoju działalności gospodarczej w ramach PROW 2014-2020 w ramach Poddziałania 19.2 Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność
Kiedy i gdzie :
4.03.2019 w godzinach:
9:00-12:00 – TWORZENIE PRZEDSIĘBIORSTW
12:30- 15:30 – ROZWÓJ PRZEDSIĘBIORSTW
Biuro Lokalnej Grupy Działania „Zakole Dolnej Wisły”
Chełmińska 7b, 86-253 Kijewo Królewskie
Dla kogo
Szkolenie jest do osób chcących uzyskać dofinansowanie na podejmowanie, bądź rozwój działalności gospodarczej w ramach budżetu strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność Zakola Dolnej Wisły na lata 2016-2023 dla obszaru gmin: Dąbrowa Chełmińska, Kijewo Królewskie, Unisław, Zławieś Wielka.
Ze względu na zakres szkolenia szczególnie zapraszamy osoby, które zamierzają złożyć wnioski o przyznanie pomocy w ramach konkursów nr 1/2019 oraz 2/2019, czyli trwających w przewidywanych terminach 21.03.2019-04.04.2019(START) i 04.04.2019-18.04.2019(ROZWÓJ). Z uwagi na oczekiwanie na akceptację terminów naborów ze stron Urzędu Marszałkowskiego mogą one ulec niewielkiej zmianie.
Uwaga!
Aby wziąć udział w szkoleniu należy zgłosić się telefonicznie (56 676 44 36) podając imię, nazwisko, rodzaj szkolenia (start czy rozwój) oraz reprezentowaną gminę. Liczba miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
Program szkolenia
- Lokalne kryteria wyboru
- Omówienie formularza biznesplanu
- Omówienie formularzy wniosków o przyznanie pomocy
- Omówienie warunków otrzymania pomocy w tym: wymogów formalnych, karty oceny zgodności z Programem oraz LSR
- Omówienie obowiązkowych załączników do wniosku
KLAUZULA INFORMACYJNA I ZGODY NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH OSOBY FIZYCZNEJ JAKO BENEFICJENTA DORADZTWA PROWADZONEGO W ZWIĄZKU Z NABORAMI WNIOSKÓW W RAMACH STARTEGII ROZWOJU LOKALNEGO KIEROWANEGO PRZEZ SPOŁECZNOŚĆ ZAKOLA DOLNEJ WISŁY NA LATA 2016-2023
- Przyjmuję do wiadomości, że: Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych – RODO), (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str.1) zwane dalej „rozporządzenie 2016/679” informuję, że:
- Administratorem moich danych osobowych jest Lokalna Grupa Działania „Zakole Dolnej Wisły” z siedzibą w Kijewie Królewskim, ul. Chełmińska 7b, 86-253 Kijewo Królewskie
- z administratorem danych osobowych mogę kontaktować się poprzez adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub pisemnie na adres korespondencyjny , ul. Chełmińska 7b, 86-253 Kijewo Królewskie;
- administrator danych wyznaczył inspektora ochrony danych – Annę Pawlak, z którą można kontaktować się w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych, poprzez adres e-mail: a.pawlak@zakolewisly.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny administratora danych, wskazany w pkt. 2;
- Zebrane dane osobowe będą przetwarzane przez administratora danych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) rozporządzenia 2016/679, gdy jest to niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze danych (dane obowiązkowe) lub art. 6 ust. 1 lit. a) rozporządzenia 2016/679, tj. na podstawie odrębnej zgody na przetwarzanie danych osobowych, która obejmuje zakres danych szerszy, niż to wynika z powszechnie obowiązującego prawa (dane nieobowiązkowe).
- Zebrane Pani/Pana dane osobowe na podstawach, o których mowa w pkt. 4., będą przetwarzane przez administratora danych wyłącznie do celów związanych z realizacją działań szkoleniowych, informacyjnych i doradztwa prowadzonego w związku z naborami wniosków w ramach wdrażania strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność Zakola Dolnej Wisły na lata 2016-2023 w tym:
- a) dokumentowania przeprowadzonych działań szkoleniowych, informacyjnych i doradztwa doradztwa
- b) sprawozdawczości, kontroli, monitoringu i ewaluacji procedury naboru i oceny operacji/zadań.
- c) do przetwarzania Pani/Pana danych zgodnie z prawnym uzasadnionym interesem Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Zakole Dolnej Wisły”, polegającym
na prowadzeniu jego działalności statutowej.
- Zebrane dane osobowe mogą być udostępniane podmiotom publicznym uprawnionym do przetwarzania danych osobowych na podstawie przepisów powszechnie obowiązującego prawa oraz podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie administratora w związku z wykonywaniem powierzonego im zadania w drodze zawartej umowy, np. dostawcom wparcia informatycznego.
- Zebrane dane osobowe na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) rozporządzenia 2016/679, będą przetwarzane przez okres realizacji zadań, o których mowa w pkt. 9 oraz nie krócej niż do 31 grudnia 2028 roku. Okres przechowywania danych może zostać każdorazowo przedłużony o okres przedawnienia roszczeń, jeżeli przetwarzanie danych będzie niezbędne do dochodzenia roszczeń lub do obrony przed takimi roszczeniami przez administratora danych. Ponadto, okres przechowywania danych może zostać przedłużony na okres potrzebny do przeprowadzenia archiwizacji.
- W przypadku roszczeń Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do momentu ich przedawnienia, tzn. upływu terminu wynikającego z kodeksu cywilnego. Następnie Pani/Pana dane będą usuwane lub poddawane anonimizacji.
- Przysługuje mi prawo dostępu do moich danych, prawo żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania w przypadkach określonych
w rozporządzeniu 2016/679. - W przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy rozporządzenia 2016/679, przysługuje mi prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. 11. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych w ramach rekrutacji na spotkanie informacyjno-szkoleniowe jest dobrowolne, aczkolwiek niezbędne do realizacji celu, w którym są zbierane.
- Pani/Pana dane nie będą ulegały profilowaniu.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich poza obszar EOG w 2017 r. (Unię Europejską, Islandię, Lichtenstein i Norwegię).
Zgłaszając się na spotkanie informacyjno-szkoleniowe poprzez podanie imienia i nazwiska oraz innych niezbędnych danych, w tym adresu e-mail wyraża Pan/Pani zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zawartych w zgłoszeniu dla potrzeb niezbędnych do udziału w w/w spotkaniu, zgodnie z RODO.
Wyniki naboru na wolne stanowisko pracy
Zarząd Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Zakole Dolnej Wisły” informuje, iż
w wyniku przeprowadzonego naboru na wolne miejsce pracy w biurze LGD na stanowisku pracownik administracyjno – biurowy ds. aktywizacji została wybrana:
Pani Patrycja Łada- zam. Płutowo
Uzasadnienie dokonanego wyboru:
Dokumenty aplikacyjne Pani Patrycji Łada spełniły wszystkie wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze. Wybrana kandydatka posiada odpowiednie wykształcenie oraz udokumentowane kompetencje w zakresie pracy administracyjno-biurowej, spełnia wszystkie wymagania konieczne i pożądane związane z danym stanowiskiem pracy. W trakcie rozmowy kwalifikacyjnej kandydatka zaprezentowała odpowiednie predyspozycje i umiejętności pożądane na w/w stanowisku.
Prezes Lokalnej Grupy Działania
„Zakole Dolnej Wisły”
Krzysztof Nowacki
Więcej...
Warsztat refleksyjny w ramach ewaluacji wewnętrznej LGD
W związku ze zobowiązaniem LGD do bieżącej analizy procesu wdrażania LSR oraz jego efektów oraz zmian, Lokalna Grupa Działania „Zakole Dolnej Wisły” przeprowadzi warsztat refleksyjny, który dotyczył będzie zagadnień związanych z realizacją LSR oraz działalnością LGD.
Do udziału w warsztacie serdecznie zapraszamy członków organów LGD – Zarządu, Rady oraz Komisji Rewizyjnej, przedstawicieli Urzędu Marszałkowskiego oraz sąsiednich LGD, a także naszych Beneficjentów, osoby zainteresowane wdrażaniem LSR oraz działalnością LGD.
Termin i miejsce przeprowadzenia warsztatu: 15 lutego 2019 r. godz. 10.00 Biuro LGD (ul. Chełmińska 7b, 86-253 Kijewo Królewskie)
Podczas warsztatu podejmiemy dyskusję w oparciu o poniższe pytania:
a/ Czy realizacja finansowa i rzeczowa LSR przebiegała zgodnie z planem i można ją uznać za zadowalającą?
b/ W jakim stopniu jakość składanych projektów wybieranych we wszystkich obszarach tematycznych wpływa na osiąganie wskaźników w zaplanowanym czasie?
c/ W jakim stopniu stosowane kryteria wyboru projektów spełniają swoją rolę?
d/ W jakim stopniu wybierane projekty realizowane w ramach LSR przyczyniają się do osiągnięcia celów LSR i w jakim stopniu przyczyniają się do odpowiadania na potrzeby społeczności z obszaru LGD?
e/ Czy przyjęty system wskaźników dostarcza wszystkie potrzebne informacje niezbędne do określenia skuteczności interwencyjnej strategii?
f/ Czy procedury naboru wyboru i realizacji projektów są przyjazne dla beneficjentów?
g/ Jaka jest skuteczność działania biura LGD (działań animacyjnych, informacyjno-promocyjnych, doradczych)?
h/ Jakie zmiany należy wprowadzić w działaniach LGD, by skuteczniej realizowała cele LSR?
W trakcie warsztatów i w toku dyskusji wypracowane zostaną wnioski i rekomendacje związane z realizacją LSR i działalności Biura LGD. Podsumowanie spotkania będzie polegało na zebraniu wszystkich ustaleń dotyczących koniecznych działań do wdrożenia w 2019 roku.
Swoje uczestnictwo w warsztacie prosimy potwierdzić telefonicznie (56 676 44 36) lub na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do dnia 13.02.2019 r.
Nabór na wolne stanowisko pracy
OGŁOSZENIE O NABORZE KANDYDATÓW
NA WOLNE STANOWISKO PRACY W BIURZE LGD
Pracownik administracyjno-biurowy ds. aktywizacji
(oferta skierowana do osób bezrobotnych, zarejestrowanych w PUP w Chełmnie)
Zarząd Lokalnej Grupy Działania "Zakole Dolnej Wisły" ogłasza nabór na stanowisko:
Pracownik administracyjno-biurowy ds. aktywizacji
forma umowy: umowa o pracę na czas określony
wymiar czasu pracy: pełny etat
miejsce wykonywania pracy: ul. Chełmińska 7b, 86-253 Kijewo Królewskie
godziny pracy: 7.15-15.15
Wymagania konieczne:
- wykształcenie wyższe lub średnie
- znajomość obsługi komputera, podstawowych pakietów biurowych i programów
do obsługi Internetu, - doświadczenie zawodowe
- znajomość zasad obsługi kancelaryjnej biura,
- kreatywność,
- niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie.
Wymagania pożądane:
1.prawo jazdy kat. B z możliwością korzystania z własnego samochodu do celów służbowych
2.znajomość komunikatywna j. angielskiego
- znajomość zagadnień wynikających RLKS i podejścia LEADER w stopniu pozwalającym na właściwe wdrażanie Lokalnej Strategii Rozwoju
Główny zakres obowiązków i odpowiedzialności:
- Wykonywanie czynności zleconych przez Zarząd Stowarzyszenia oraz Kierownika Biura.
- Prowadzenie działań informacyjnych, promocyjnych i kulturalnych związanych z obszarem LGD,
realizacją LSR oraz działalnością LGD.
- Udzielanie informacji o działalności LGD telefoniczne, ustnie, pisemnie lub za pośrednictwem
Internetu.
- Przygotowywanie udziału LGD w targach, konferencjach, szkoleniach, imprezach społeczno-
kulturalnych i innych wydarzeniach związanych z promocją LGD, współpraca z mediami.
- Przygotowywanie i obsługa posiedzeń Walnego Zgromadzenia, Zarządu, Rady i Komisji
Rewizyjnej oraz innych posiedzeń, spotkań, konferencji itp. organizowanych przez stowarzyszenie.
- Prowadzenie spraw związanych z techniczną realizacją projektów stanowiących
przedmiot działalności Stowarzyszenia.
- Wykonywanie czynności związanych z obsługą RLKS 2014-2020.
- Przestrzeganie Ustawy o rachunkowości, zamówieniach publicznych i Ustawy o
ochronie danych osobowych oraz innych przepisów prawa i aktów wewnętrznych.
- Gromadzenie kopii faktur, rachunków i dokumentów równoważnych związanych z aktywizacją.
- Sumienne i terminowe wykonywanie zadań w zakresie aktywizacji, jak również
zachowanie tajemnicy służbowej.
- Obsługa imprez plenerowych i innych przedsięwzięć poza siedzibą biura i czasem pracy
biura.
- Gromadzenie i udostępnianie dokumentów z zakresu działania Stowarzyszenia.
- Utrzymywanie czystości biura LGD.
- Nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem i aktualizacja stron internetowych LGD,
przygotowywanie propozycji narzędzi promocyjnych.
- Prowadzenie innych spraw wynikających z zakresu aktywizacji oraz wykonywanie bieżących
poleceń przełożonego nie wynikających z zakresu zadań i
czynności a wynikających z żywotnego interesu Stowarzyszenia i realizacji zadań
statutowych.
- Na zajmowanym stanowisku pracownik ponosi odpowiedzialność służbową za
terminowe oraz prawidłowe pod względem merytoryczno-formalno-prawnym
załatwianie spraw i wykonywanie poleceń.
- Pracownik jest zobowiązany do przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy
i ochrony przeciwpożarowej w myśl art.211 Kodeksu Pracy oraz do dbania o czystość i higienę
na stanowisku pracy.
- Na zajmowanym stanowisku pracownik jest podporządkowany Zarządowi
Stowarzyszenia i Kierownikowi Biura.
Wymagane dokumenty:
1. List motywacyjny.
2. Życiorys zawodowy (CV).
3. Kserokopia dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie.
4. Kserokopia dokumentów potwierdzających staż pracy.
5. Dokument potwierdzający znajomość języków obcych - fakultatywnie
6. Oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie,
7. Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby postępowania konkursowego (zgodnie z RODO)
Wymagane dokumenty należy dostarczyć osobiście bądź też przesłać pocztą do Biura Lokalnej Grupy Działania "Zakole Dolnej Wisły" z dopiskiem "Dotyczy naboru na stanowisko pracownik biura"
w terminie do 12 lutego 2019 r. do godz. 15:00 (decyduje data wpływu do biura LGD) na adres:
Lokalna Grupa Działania "Zakole Dolnej Wisły"
ul. Chełmińska 7b
86 -253 Kijewo Królewskie
Aplikacje, które wpłyną do Biura LGD powyżej określonego terminu nie będą rozpatrywane. Nie przyjmujemy dokumentów aplikacyjnych drogą elektroniczną. Dodatkowe informacje: tel: (56) 676 44 36, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Na stronie internetowej www.zakolewisly.pl zostanie umieszczona lista osób spełniających wymogi formalne wraz z podaniem terminu i miejsca przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej.
Informacje związane z naborem będą przekazywane kandydatom drogą mailową lub telefoniczną.
Kijewo Królewskie, dnia 29.01.2019 r.
Wyniki wyboru grantów EFS w ramach naboru nr 5/2018
Kijewo Królewskie, 23.01.2019
Informacja o wynikach wyboru grantów w ramach Konkursu nr 5/2018
W wyniku przeprowadzonej procedury wyboru i oceny grantów złożonych w związku z naborem wniosków o powierzenie grantów nr 5/2018, w zakresie tematycznym:
Typ projektu SZOOP: 1.Działania na rzecz osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, w zakresie wdrożenia rozwiązań z obszaru aktywnej integracji o charakterze środowiskowym takich jak:
- e) aktywizacja społeczno-zawodowa (w tym szkolenia i podnoszące kompetencje i/lub dające nowe umiejętności zawodowe i społeczne)
Przedsięwzięcie LSR: Tworzenie, wspieranie i animowanie aktywnej integracji o charakterze środowiskowym oraz aktywności społecznej i obywatelskiej.
Program: EFS
Rada LGD podczas posiedzenia w dniu 16.01.2019 r. podjęła decyzję o wyborze projektów objętych grantem, które zostaną dofinansowane w ramach Lokalnej Strategii Rozwoju Lokalnej Grupy Działania „Zakole Dolnej Wisły” (ista operacji zgodnych z LSR, lista operacji wybranych oraz protokół z posiedzenia Rady znajdują się w poniższych załącznikach).
POUCZENIE: Podmiotowi ubiegającemu się o wsparcie przysługuje prawo wniesienia odwołania od:
- a) negatywnej oceny zgodności projektu z LSR, albo
- b) nieuzyskania przez projekt minimalnej liczby punktów, której uzyskanie jest warunkiem wyboru projektu, albo
- c) wyniku wyboru, który powoduje, że projekt nie mieści się w alokacji środków wskazanej w ogłoszeniu o naborze wniosków (okoliczność, że projekt nie mieści się w alokacji środków wskazanej w ogłoszeniu o naborze nie może stanowić wyłącznej przesłanki wniesienia odwołania), albo
- d) ustalenia przez LGD kwoty grantu niższej niż wnioskowana
- Odwołanie wnosi się w formie pisemnej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania niniejszej informacji, do LGD. Odwołanie winno zawierać:
- a) oznaczenie instytucji właściwej do rozpatrzenia odwołania;
- b) oznaczenie wnioskodawcy;
- c) numer wniosku o dofinansowanie projektu;
- d) wskazanie kryteriów wyboru projektów, z których oceną wnioskodawca się nie zgadza (wraz z uzasadnieniem);
- e) wskazanie, w jakim zakresie wnioskodawca nie zgadza się z negatywną oceną zgodności projektu z LSR (wraz z uzasadnieniem);
- f) wskazanie w jakim zakresie wnioskodawca nie zgadza się z ustaleniem przez LGD kwoty wsparcia niższej niż wnioskowana (wraz z uzasadnieniem, o ile dotyczy);
- g) wskazanie zarzutów o charakterze proceduralnym w zakresie przeprowadzonej oceny, jeżeli zdaniem wnioskodawcy naruszenia takie miały miejsce (wraz z uzasadnieniem);
- h) podpis wnioskodawcy lub osoby upoważnionej do jego reprezentowania, z załączeniem oryginału lub kopii dokumentu poświadczającego umocowanie takiej osoby do reprezentowania wnioskodawcy.
- W przypadku wniesienia odwołania nie spełniającego wymogów formalnych, o których mowa w art. 54 ust. 2 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014–2020 (Dz. U. poz. 1146 ze zm.), lub zawierającego oczywiste omyłki, wzywa się wnioskodawcę do jego uzupełnienia lub poprawienia w nim oczywistych omyłek, w terminie 7 dni kalendarzowych, od dnia otrzymania wezwania, pod rygorem pozostawienia odwołania bez rozpatrzenia.
- Uzupełnienie odwołania może nastąpić wyłącznie w zakresie:
- oznaczenia wnioskodawcy;
- numeru wniosku o powierzenie grantu;
- podpisu wnioskodawcy, osoby upoważnionej do jego reprezentowania, lub dokumentu poświadczającego umocowanie takiej osoby do reprezentowania wnioskodawcy.
- Wzór odwołania udostępniony jest na stronie internetowej Lokalnej Grupy Działania Zakole Dolnej Wisły oraz w Biurze LGD.
- Odwołanie należy złożyć bezpośrednio: osobiście lub przez osobę posiadającą pisemne upoważnienie, w siedzibie LGD w godzinach pracy Biura, w terminie, o którym mowa w pkt. 2.
- O zachowaniu terminu na złożenie odwołania decyduje data wpływu odwołania do Biura LGD.
- Odwołanie pozostawia się bez rozpatrzenia, jeżeli mimo prawidłowego pouczenia:
- a) został wniesiony po terminie,
- b) został wniesiony przez podmiot wykluczony z możliwości otrzymania wsparcia,
- c) nie wskazuje kryteriów wyboru operacji, z których oceną wnioskodawca się nie zgadza, lub w jakim zakresie wnioskodawca, nie zgadza się z negatywną oceną zgodności operacji z LSR lub w jakim zakresie wnioskodawca nie zgadza się z ustaleniem przez LGD kwoty wsparcia niższej niż wnioskowana oraz uzasadnienia,
- d) gdy została wyczerpana kwota przewidziana w umowie ramowej na realizację danego celu LSR w ramach środków pochodzących z danego EFSI
- e) nieuzupełnieniu wniosku/odwołania lub niepoprawieniu w nim oczywistych omyłek, w terminie 7 dni licząc od dnia otrzymania wezwania od LGD do uzupełnienia lub poprawienia odwołania.
DO POBRANIA:
- Lista grantów zgodnych z LSR
- Lista grantów wybranych
- Protokół z posiedzenia Rady LGD
- Wzór odwołania od decyzji Rady
Konsultacje zmian w kryteriach wyboru projektów na podejmowanie i rozwój działalności gospodarczej
Szanowni Państwo
W związku z rekomendacjami ze strony Urzędu Marszałkowskiego wynikającymi z procesu kontroli dotychczasowych naborów w ramach przedsięwzięć: Tworzenie nowych przedsiębiorstw oraz Rozwój przedsiębiorstw, zaistniała konieczność dokonania aktualizacji jednego z kryteriów wyboru projektów, które pojawia się w obu typach operacji. Kryterium "Charakter podejmowanej/rozwijanej działalności" zostało skorygowane tak, aby nie budziło wątpliwości podczas oceny przez Radę.
Poniżej można zapoznać się z treścią aktualizacji kryterium. Na udostępnionym formularzu konsultacyjnym istnieje możliwość wniesienia uwag lub propozycji korekt, które zostaną rozpatrzone podczas najbliższego posiedzenia Zarządu. W razie wątpliwości Zarząd zaprosi Państwa do udzielenia szerszych wyjaśnień.
Uwagi prosimy zgłaszać na załączonym poniżej formularzu i przesyłać na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w terminie do 17.01.2019 r.
Jeśli nie wpłyną żadne uwagi, albo nie będą w znaczący sposób wpływać na zmianę kryteriów Zarząd stowarzyszenia przedłoży aktualizację kryteriów w zaproponowanym kształcie w Urzędzie Marszałkowskim do akceptacji.
Treść kryterium dla przedsięwzięć 1.1.1 i 1.1.2 przed i po zmianach
Formularz uwag - przedsięwzięcie 1.1.1 Tworzenie nowych przedsiębiorstw
Formularz uwag - przedsięwzięcie 1.1.2 Rozwój przedsiębiorstw