Bezzwrotne dotacje na rozpoczęcie działalności pozarolniczej na terenach wiejskich
W związku z realizacją harmonogramu naboru wniosków o przyznanie pomocy w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2014-2020, w dniu 8 lutego 2017 r. nastąpiło ogłoszenie naboru wniosków o przyznanie pomocy na operacje typu "Premie na rozpoczęcie działalności pozarolniczej" w ramach poddziałania "Pomoc na rozpoczęcie pozarolniczej działalności gospodarczej na obszarach wiejskich" objętego PROW na lata 2014-2020.
Wysokość dofinansowania to 100 tys. złotych.
Nabór wniosków przeprowadzony zostanie w terminie od 13 marca do 11 kwietnia 2017 r.
Warunki i tryb przyznawania pomocy, w tym szczegółowe informacje o prawach i obowiązkach beneficjentów, określa rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 25 lipca 2016 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania, wypłaty oraz zwrotu pomocy finansowej na operacje typu "Premie na rozpoczęcie działalności pozarolniczej" w ramach poddziałania "Pomoc na rozpoczęcie pozarolniczej działalności gospodarczej na obszarach wiejskich" objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 (Dz. U. poz.1196).
Kto może ubiegać się o wsparcie?
Zgodnie z przepisami, o pomoc może ubiegać rolnik, małżonek rolnika lub domownik rolnika, który m.in. podlega ubezpieczeniu społecznemu rolników w pełnym zakresie z mocy ustawy, nieprzerwanie co najmniej od 24 miesięcy poprzedzających dzień złożenia wniosku o przyznanie pomocy. Pomoc może być również przyznana beneficjentowi poddziałania "Płatności na rzecz rolników kwalifikujących się do systemu dla małych gospodarstw, którzy trwale przekazali swoje gospodarstwo innemu rolnikowi" objętego Programem.
Szczegółowe informacje dostępne na stronie internetowej: http://www.arimr.gov.pl/pomoc-unijna/prow-2014-2020/poddzialanie-62-pomoc-na-rozpoczecie-pozarolniczej-dzialalnosci-gospodarczej-na-obszarach-wiejskich.html
Targi Pracy i Edukacji
Powiatowy Urząd Pracy w Chełmnie zaprasza wszystkich pracodawców poszukujących pracowników do udziału w Targach Pracy i Edukacji.
Udział mogą wziąć również szkoły oraz jednostki szkoleniowe w celu przedstawienia swojej oferty uczestnikom Targów, w tym uczniom szkół.
Współorganizatorem Targów jest Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu.
Targi odbędą się w dniu 20.04.2017 na terenie Zespołu Szkól nr 2 im. Adama Mickiewicza, przy ul. Szkolnej 14 w Chełmnie (Hala sportowa – wejście od strony ul. Biskupiej).
Rozpoczęcie planowane o godz. 10.00, a zakończenie o godz. 13.00.
Aby wziąć udział w Targach wystarczy wypełnić formularz zgłoszeniowy do 10.04.2017.
Szczegółowe informacje na stronie: http://chelmno.praca.gov.pl/-/4433525-targi-pracy-i-edukacji-zapraszamy-pracodawcow-do-udzialu
Walne Sprawozdawcze już za nami
W poniedziałkowe popołudnie w Sali narad Urzędu Gminy Dąbrowa Chełmińska obradowało Walne Zebranie Członków Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Zakole Dolnej Wisły”.
Podczas zebrania zatwierdzono sprawozdanie merytoryczne i finansowe za 2016 rok. Podjęto również uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Zakole Dolnej Wisły” oraz zmiany Statutu i zatwierdzenia zmian w dokumentach towarzyszących LSR.
Ponadto informujemy również, iż w związku z rezygnacją Pana Arkadiusza Okrągły z członkostwa w Radzie dokonano wyborów uzupełniających w wyniku których, nowym członkiem Rady z Gminy Zławieś Wielka został Pan Krzysztof Drozdowski reprezentujący firmę MAT-BUD Sp. z o.o.
Wszystkim obecnym bardzo dziękujemy obecność i poświęcony czas!
Głosujemy na naszego Zakolowego Człowieka Roku 2016
!!! Uwaga !!!
W naszych szeregach mamy przyszłego człowieka roku!
Nasza zakolowa Ania została doceniona nie tylko przez nas, ale i przez odbiorców gazety „Czas Chełmna”.
Chyba nikomu nie trzeba przedstawiać kandydatury Pawlaczki – działaczki, aktywistki, kompetentnej i mega zaangażowanej we wszystko za co się tylko zabierze, uzdolnionej artystki……. wymieniać można chyba w nieskończoność. Ale nie o to chodzi bo każdy kto zna Anie wie jakim wspaniałym jest człowiekiem!
Wszyscy obowiązkowo biorą komórki do ręki i głosują!!
SMS o treści CCHC1 pod numer 70068
Głosy można oddawać do 24 marca.
Walne Zebranie Członków Zakola Dolnej Wisły
Zarząd Lokalnej Grupy Działania "Zakole Dolnej Wisły" ma zaszczyt zaprosić Państwa na Walne Zebranie Członków, które odbędzie się dnia 13 marca 2017 r. o godzinie 17:00 w Sali narad Urzędu Gminy Dąbrowa Chełmińska.
Porządek obrad:
1. Przywitanie wszystkich członków przez Prezesa Stowarzyszenia.
2. Przyjęcie porządku obrad Walnego Zebrania Członków.
3. Wybór przewodniczącego zebrania i sekretarza.
4. Stwierdzenia prawomocności zebrania.
5. Przedstawienie sprawozdania merytorycznego za rok 2016.
6. Dyskusja.
7. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania merytorycznego za 2016 rok.
8. Informacja Komisji Rewizyjnej z zakresu sprawozdania finansowego za rok 2016.
9. Dyskusja.
10. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania finansowego za 2016 rok.
11. Podjęcie uchwały w sprawie udzielania absolutorium Zarządowi za rok 2016.
12. Podjęcie uchwały konwalidacyjnej, przyjmującej zmiany dokonane przez Zarząd w załącznikach do LSR w okresie od 17.12.2015 do 30.08.2016.
13. Wolne wnioski i zapytania.
Procedura wyboru i oceny operacji w ramach LSR (ze środków RPO WK-P 2014-2020) AKTUALNA obowiązująca od dnia 02.12.2021 r. - POBIERZ
Procedura wyboru i oceny operacji w ramach LSR (ze środkó PROW 2014-2020) AKTUALNA obowiązująca od dnia 16.04.2020 r. zawierająca tryb nadzwyczajny - POBIERZ
Procedura wyboru i oceny operacji w ramach LSR ( ze środków PROW 2014-2020) obowiązująca od 10.01.2019 r. - POBIERZ
Procedura wyboru i oceny operacji w ramach LSR (ze środków RPO WK-P 2014-2020) EFS AKTUALNA - obowiązująca od dnia 24 września 2020 r. - POBIERZ
Procedura wyboru i oceny operacji w ramach LSR - OPERACJA WŁASNA - POBIERZ
Lokalna Grupa Działania "Zakole Dolnej Wisły" zatrudnia 3 osoby na podstawie umów o pracę:
1. Kierownik Biura
2. Pracownik do spraw rozliczeń i projektów
3. Pracownik administracyjno - biurowy ds aktywizacji
Dokumenty regulujące prawidłowe funkcjonowanie Biura:
OPIS STANOWISK PRACOWNIKÓW BIURA
Kryteria oceny
Napisał weronikaAktualne lokalne kryteria wyboru dla przedsięwzięć:
1.1.1 Tworzenie nowych przedsiębiorstw
1.2.1 Tworzenie małych inkubatorów przedsiębiorczości
2.2.1 Ochrona, rozwój i promocja produktów, dziedzictwa lokalnego oraz obszaru Zakola Dolnej Wisły
Poniżej znajdują się wersje archiwalne lokalnych kryteriów wyboru:
Plan szkoleń
Napisał weronikaPoniżej przedstawiamy załącznik nr 7 do umowy ramowej - Plan szkoleń dla członków Rady, pracowników biura i Zarządu Stowarzyszenia LGD „Zakole Dolnej Wisły” w ramach PROW 2014-2020. Wersje dokumentów oznaczono datami.
PLAN KOMUNIKACJI
Napisał weronikaPoniżej plan komunikacji na lata 2016-2023 oraz harmonogramy roczne.
Więcej...
Inicjuj z FIO
Stowarzyszenie Towarzystwo Rozwoju Gminy Płużnica oraz Stowarzyszenie Kujawsko-Pomorski Ośrodek Wsparcia Inicjatyw Pozarządowych Tłok zaprasza na spotkanie informacyjno-promocyjne dla osób zainteresowanych udziałem w projekcie „Inicjuj z FIO bis”.
Szczegółowe informacje na temat projektu dostępne są na stronie internetowej:
http://www.trgp.org.pl oraz http://www.powiat-chelmno.pl
ZAPYTANIE OFERTOWE NR 01/ZO/2017
WYNIKI POSTĘPOWANIA OFERTOWEGO 01/ZO/2017 - PROTOKÓŁ
ZAPYTANIE DOTYCZY TYLKO URZĄDZEŃ NOWYCH FABRYCZNIE!!!
OKRES UMOWY 48 MIESIĘCY.
- Nazwa i adres Zamawiającego
Lokalna Grupa Działania „Zakole Dolnej Wisły”
Chełmińska 7b, 86-253 Kijewo Królewskie
strona internetowa: www.zakolewisly.pl - Przedmiot zamówienia
Usługa kopiowania i drukowania (dzierżawa urządzenia) wraz z obsługą serwisową, dostawą, instalacją i szkoleniem pracowników - Opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest usługa kopiowania i drukowania za pomocą urządzenia udostępnionego w formie dzierżawy wraz z obsługą serwisową, dostawą i jednorazowym szkoleniem pracowników Lokalnej Grupy Działania „Zakole Dolnej Wisły”. Usługa będzie wykorzystywana na potrzeby biura obsługującego wdrażanie Lokalnej Strategii Rozwoju
na lata 2016-2020 w ramach środków Unii Europejskiej w ramach poddziałania 19.4 „Wsparcie na rzecz kosztów bieżących i aktywizacji" objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020.
Usługodawca zapewnia w ramach stałego miesięcznego ryczałtu:
- 1400 wydruków czarno-białych (niezależnie od zadrukowanej powierzchni)
- 100 wydruków kolorowych (niezależnie od zadrukowanej powierzchni)
- System zdalnej diagnostyki serwisowej
- wszystkie rekomendowane materiały eksploatacyjne (za wyjątkiem papieru) oraz części zamienne rekomendowane przez producenta urządzenia,
- pełną obsługę serwisową urządzenia w tym regularne przeglądy okresowe (zgodnie z zaleceniami producenta), wymiany serwisowe, naprawy (w dni robocze do 24H)
- w przypadku gdy naprawa urządzenia będzie trwała dłużej niż 24 godz., Wynajmujący dostarczy urządzenie zastępcze o parametrach wskazanych
w zapytaniu, w ciągu trzech dni roboczych od momentu zgłoszenia awarii. - Telefoniczne wsparcie techniczne użytkowników
- Możliwość samodzielnego monitorowania licznika wydruków
- Zaproponowana przez oferenta cena powinna uwzględniać szkolenie pracowników, transport oraz instalację na miejscu pod adresem: ul. Chełmińska 7b, 86-253 Kijewo Królewskie.
- Specyfikacja dotycząca urządzenia:
- Kserokopiarka sieciowa (karta sieciowa).
- Drukowanie, skanowanie i kopiowanie dwustronne.
- Dwustronny automatyczny podajnik dokumentów.
- Kody użytkownika.
- Dwie kasety uniwersalne (A4, A3) na 500 arkuszy i podajnik ręczny (gramatura do 220g)
- Szczegółowa instrukcja obsługi w j. polskim.
- Menu w języku polskim
- Zgodność: wszystkie aktualne systemy Windows.
- Dysk HDD, min. 200 GB
- Pamięć RAM: min. 2 GB
- Rozdzielczość min 600x600 dpi.
- Maksymalna szybkość druku A4 w czerni min. 20 str/min.
- Szafka/podstawa w zestawie.
- Termin wykonania zamówienia: do 28 lutego 2017 r.
- Miejsce i termin składania ofert
Oferty wraz z załącznikami należy składać na formularzu ofertowym udostępnionym na stronie zakolewisly.pl osobiście w Biurze LGD „Zakole Dolnej Wisły”, ul. Chełmińska 7b. 86-253 Kijewo Królewskie, faxem na numer 56 676 44 36 lub pocztą elektroniczną na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do dnia 17.02.2017. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane. - Płatności
Płatność będzie regulowana przelewem na konto wskazane przez Oferenta w terminie 7 dni od dnia dostarczenia faktury za dany miesiąc.
- Warunki wymagane od wykonawców
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
a) prowadzą działalność gospodarczą, która swoim przedmiotem obejmuje wykonanie przedmiotu zamówienia,
b) występują w imieniu producenta urządzenia lub posiadają jego autoryzację na sprzedaż i obsługę techniczną urządzenia proponowanego w ofercie.
- Wymagane dokumenty
a) Uzupełniony formularz ofertowy (wzór w załączeniu)
b) aktualny na dzień składania oferty Certyfikat (lub dokument równoważny) potwierdzający posiadanie autoryzacji producenta oferowanego urządzenia na sprzedaż i obsługę techniczną. - Kryteria oceny ofert i wyboru Wykonawcy
a) Spełnienia warunków formalnych będzie podstawą do dalszego rozpatrzenia oferty
b) Po spełnieniu warunków formalnych pod uwagę będzie brane kryteria:
Cena ryczałtu miesięcznego: 96%
Cena kopii czarno-białej powyżej ryczałtu: 2%
Cena kopii kolorowej powyżej ryczałtu: 2%
- Osobą uprawnioną do kontaktowania się z oferentami z ramienia Zamawiającego jest:
Krzysztof Nowacki, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 56 676 44 36
Anna Pawlak, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 56 676 44 36.
Informujemy, że Zamawiający skontaktuje się z wybranym Wykonawcą
Bieg Zakochanych
IMPREZA SPORTOWO-REKREACYJNA
„BIEG ZAKOCHANYCH”
W RAMACH 16. „WALENTYNEK CHEŁMIŃSKICH”
INFORMACJE
Termin i miejsce:
12 luty 2017 r. (niedziela), g. 11.00-14.00
Chełmno, start - Brama Grudziądzka, meta - Rynek
Honorowy Patronat sprawują:
Mariusz Kędzierski – Burmistrz Miasta Chełmna
Edwarda Rosińska – Prezes UKS „TARPAN” Chełmno
Zdzisław Gamański – Starosta Powiatu Chełmińskiego
Piotr Całbecki – Marszałek Województwa Kujawsko-Pomorskiego
ks. prałat Daniel Adamowicz – Dyrektor Caritas Diecezji Toruńskiej
Ryszard Bober – Przewodniczący Sejmiku Województwa Kujawsko-Pomorskiego
Rodzaj imprezy:
Bieg i marsz nordic walking na trzech trasach:
- 500m – Bieg Karnawałowy trasa rekreacyjna (bieg i marsz nordic walking - przebierańców);
- 1609m – Mila Zakochanych / Bieg Par / Marsz Par /
- 5000m – trasa sportowa ( 3 pętle po 1500m + 500m dobieg do mety)
Warunki uczestnictwa:
- Prawo uczestnictwa w imprezie mają wszystkie osoby chętne, które zgłoszą się wcześniej za pośrednictwem poczty lub strony internetowej Organizatora lub w dniu imprezy godz. 9:00-10:30 w Biurze Zawodów (Urząd Miasta Chełmna
ul. Dworcowa 1). - Opłata startowa:
- Bieg i marsz na 500 m – udział bezpłatny
- Bieg i marsz na 1609m i 5 km:
- dzieci i młodzież szkolna, osoby niepełnosprawne, seniorzy oraz mieszkańcy powiatu chełmińskiego startują bezpłatnie,
- pozostałe osoby – wpisowe pobierane zgodnie z tabelą opląt umieszczoną w regulaminie biegu,
(całe wpisowe przeznaczone jest na organizacje imprezy).
Organizator zapewnia:
- Każda osoba, która weźmie udział w imprezie, otrzyma: ciepłą herbatę, kawał ciasta, oraz Walentynkowy upominek, a także bezpłatny jednogodzinny bilet wstępu na basem miejski do wykorzystania w dniu imprezy miedzy
godz. 10:00 – 16:00. - Osoby startujące na 1609m i 5 km, które ukończą bieg lub marsz nordic walking dodatkowo otrzymają pamiątkowy medal oraz najlepsza trójka w biegu i marszu będą uhonorowani na scenie pucharami (statuetkami).
- Spośród uczestników biegu i marszu zakochanych wylosujemy 10 nagród niespodziane.
Uwaga!!!
Ograniczenie w ruchu drogowym w dniu 12 lutego 2017 r. godz. 10:00 – 13:30 w Chełmnie, ul. Grudziądzka, ul. Rynek – ruch kołowy i pieszy częściowo zamknięty.
Kontakt:
UKS „TARPAN” Chełmno e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
86 – 200 Chełmno; ul. 22 Stycznia 12/2 strona: www.tarpanchelmno.pl.tl
tel.: (56) 686 93 42
Zorganizowaliśmy II edycję szkolenia dla przyszłych Wnioskodawców
31 stycznia 2017 r. w Biurze Lokalnej Grupy Działania „Zakole Dolnej Wisły” przeprowadzone zostało szkolenie w formie warsztatów partycypacyjnych dla przyszłych beneficjentów, dotyczące wsparcia zakładania i rozwoju działalności gospodarczej w ramach PROW 2014-2020 w ramach Poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność”.
Na szkoleniu zostały poruszone tematy takie jak, lokalne kryteria wyboru oraz wymogi formalne. Przyszli beneficjenci zostali przeszkoleni w kwestii wypełniania formularza biznesplanu, wniosków o przyznanie pomocy oraz załączników do wniosków. Każdy z obecnych otrzymał materiały pomocnicze przydatne przy wypełnianiu dokumentów.
Dziękujemy wszystkim obecnym za uczestnictwo w szkoleniu.
Szkolenia tematyczne w formie warsztatów partycypacyjnych realizowane są w ramach Planu Komunikacji LGD Zakole Dolnej Wisły w celu aktywizacji przedstawicieli grup defaworyzowanych poprzez wsparcie
w procesie pozyskiwania środków oraz udział w projektach grantowych.
Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie.
Lokalna Grupa Działania „Zakole Dolnej Wisły” współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej
w ramach poddziałania „Wsparcie na rzecz kosztów bieżących i aktywizacji” Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020
Pomoc udzielana za pośrednictwem Samorządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego